Nog 5 dagen!

28 september 2022 - Best, Nederland

Wat zijn we al druk met voorbereiden. Gisteren heeft Frank toch maar een huurauto voor de eerste drie weken geboekt. We hoorde dat taxi’s echt ontzettend duur zijn (of je al meteen oplichten) en uiteindelijk was een auto huren ongeveer 300 euro per week. Wel zo handig, zo kunnen we ook makkelijk even naar de supermarkt voor luiers of fruit of gewoon om een leuk stadje/dorpje bezoeken. Natuurlijk ook handig als een van de mini’s de slaap niet kan pakken, dan gaan we gewoon een stukje rijden.

Deze week zijn we ook nog erg druk met het afronden van werktaken. Ik merk dat ik eigenlijk nog niet echt het gevoel heb dat ik straks 9 weken verlof heb. Misschien komt dat besef vrijdag als alles afgerond en/of overgedragen is. Frank vertelde me dat hij al bezig was met zijn overdracht. Ik heb daar gelukkig een handig systeem voor.

Ik ben van plan om af en toe een klein verslagje te maken van wat we allemaal hebben meegemaakt of wat we nog gaan doen. Hierin zullen mooie momenten terugkomen maar ook de pittige. Het lijkt me leuk om dit later ook nog aan Nika en Odin te kunnen laten zien.

Voor degene die nog niet precies weten welk avontuur wij aangaan vanaf 3 oktober. We vliegen naar Cancun (Mexico) met onze 2 mini’s en ons doel is om ongeveer 7 tot 8 weken door Mexico te gaan reizen. We willen 2 regio’s bezoeken. Yucatan en Oaxaca. Uiteraard wel op het tempo van de Mini’s. Frank en ik maken samen gebruik van de nieuwe wet betaald ouderschapsverlof waarbij wij (omdat Odin nog geen 1 jaar is) 9 weken extra verlof in kunnen zetten. 70% wordt doorbetaald, bij Frank vullen ze het aan met vakantiedagen en ik neem gewoon lekker heel veel vakantiedagen mee naar volgend jaar.

Dus… Peppa is opgenomen, zwembandjes zijn mee, druiven gaan mee (voor Nika), hangmat voor Odin in het vliegtuig, een opblaasbaar voetenbankje, een koffertje vol speelgoed en natuurlijk niet te vergeten onze duo buggy en mega dure ergonomische draagzak.